Sidor

lördag 15 september 2012

Sammankomst och feber..

Hej igen!

Jo, sammankomst och feber med förkylning var ingen bra kombination..Så Angela är hemma idag! Med mig har jag även min numera personliga assiatent, Anette, som fick hjärn-stillestånd av  all ny spanska hon lär sig så hon behövde en dag hemma å smälta allt..

Seth är däremot frisk och kry och på sammankomst. Jag har snarkat nästan hela dan och Anette var snäll och gjorde mat till mig.. Tur vi redan varit på den svenska i Sverige!

Jag har nästan glömt hur jobbigt det kan var och lära sig ett nytt språk men man blir påmind när Anette är duktig och sitter och skriver glosor hela tiden.. Men igår blev Anette blev hon mycket fundersam då hon på sammankomsten hörde ordet "rekto" som hon slog upp och undrade varför talaren pratade om en "ändtarm"..?!  Det var lite roligt.. Det ordet har visst 2 betydelser. Ordet under visade att det kunde ju betyda "rakt fram" också, vilket det var i detta fallet! Talaren pratade alltså inte om en ändtarm, utan om att gå rakt fram!:)

 
Idag var det 6600 personer på sammankomsten! Och det är bara från dom 2 kretsarna som tillhör Cochabamba!:)
 
Kramar från den friske och den sjuke:
 

5 kommentarer:

  1. Tjenare jag Thor och Ajnur sitter på Riketsal och skriver brev...ha de så gött i Bolivia!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig gumman.

    Vi får säkert också en del problem med spanskan
    men det får vi ta då.

    Svärmor

    SvaraRadera
  3. Hoppa allt är bra med er, vi tänker mycket på er:) krya på dig Angela och hälsa Seth Med vänlig hälsning familjen Murina :**

    SvaraRadera
  4. Lite problem med spanskan får man ta! Det är bara roligt!:)
    Saknar er alla! Stora kramar från oss!!

    SvaraRadera
  5. Åå krya på dig! Har oxå varit ordentligt förkyld. Börjar bli lite bättre nu. Saknar er! Stor kram Hanne

    SvaraRadera