Sidor

fredag 14 januari 2011

Släng Kebnekaise i väggen!

Hej på er era gamla stofiler i snöslasket!:) Vi läser om er snökaos här när vi njuter av all sol! (*förlåt!*)
Här kommer lite bilder från vår kort-resa till Chile! Vi åkte buss dit! Väldigt tjusig väg.. Något slingrig.. Spydde bara en gång...!:) Blev lite åksjuk.. Men på vägen hem gick det bra! Som mest var vi väl uppe på över 4000 meters höjd..

..Och jag rekommenderar inte att man springer på denna höjden vilket blond-idioten gjorde för hon inte ville missa bussen när jag vid en gränskontroll fick gå ihjäl mig för att hitta en toa! Smart-Angela skulle små-springa tillbaka för att inte missa tull-kontrollen och det var bland det jobbigaste ja gjort i hela mitt liv.. Kom knappt 50 meter innan jag fick stanna och flåsa som en gris.. Då jag kom på att om man befinner sig på 4000 meters höjd och inte är van med det så ska man verkligen inte försöka sig på att springa! Så det var bara promenera tillbaka till tullen flåsades som en gris till en Seth som undrade var iallsindar ja hade tagit vägen och varför jag flåsade som ja gjorde!
..Ja, man är ju inte blond för intet!

Nåväl.. Här kommer lite bilder iallafall.. Först från vägen till Chile..:






Väldigt tjusigt! Detta berget låg på ca 4000 meters höjd!


När vi närmade oss Chile så ändrades klimatet väldigt.. Även om vi kom lägre och lägre ner till havet så var allt väldigt torrt och det växte typ inget på bergen! Men det var väldigt fint!

Här är vi framme i Iquiqe!! Och tar en promenad på stan på kvällen!


På väg till stranden!:




Dom hade väldigt häftiga vågor! På flera av stränderna fick man inte bada för det var för farligt! Från denna stranden var det förbjudet att bada.. Säkert 3-4 meter höga vågor! -Fränt!



Angela och "tussen" på playan!

Heeeelt annorlunda mot Bolivia! Påminde lite om syd-europa på sina ställen!


Här kommer lite bilder från vägen tillbaka.. (från Chile till Bolivia om det var någon som inte förstod det..)

Man kunde se nått ensamt hus här och där ibland.. Och verkligen ute på vischan!




Det var ett litet urval av bilderna från vår tripp till Chile!:)
Kramar till alla som orkar titta in ibland och glo på våra alldeles för många bilder som jag lägger in..

5 kommentarer:

  1. Du kan aaaabsolut inte lägga in för många bilder!!! vill se mer!! oj va fint där verkar. om vi kommer ner till er så vill vi jättegärna åka en sån tur,. :D
    Annars e vi hemma nu från NY. Hade verkligen en supersemester! Vi åkte helikopter över Manhattan, var uppe i Empire state building-sjuuk utsikt. gick brooklyn bron där jag såg Jehovas huvudkontor, enormt hus faktiskt,. & vi var utanför NY med tåg & kollade in bästa shoppingen för tjejer, en stugby med alla sorters märken till outletpris. tyvärr sög shoppingen för killar. men jag hitta lite grejjer ändå,. :D Annki & Sören överraskade oss med att gifta sej på city hall i NY, det var lite galet,.central park e superfint,var & såg teater på broadwy,fick träffa alla skådisar sen,bla laura linney & christina Ricci- times square var enoormt!kan babbla på i timmar,. :D nyår firades in i en urblåst katedral på manhattan..rekomenderar verkligen alla att åka dit. saknar er!! Kramar Lillebror & A,.

    SvaraRadera
  2. Andreas och Ronny15 januari 2011 kl. 08:19

    Andreas kan bara hålla med ovantalande och säga. GUD VAD FINT I CHILE! Vill dit och också bli lite brun! Men är det inte hajar i vattnet där?

    SvaraRadera
  3. Hej på er era söta!
    Jo, Chile var fantastiskt! Riktigt cool miljö på vägen dit och hem..
    Hittade inga hajar, men jag blev lite rädd när jag såg en fena väldigt nära där vi badade.. Men det visade sig vara en lekande delfin som hade kommit lite för långt in i viken..
    Den hoppade runt lite men hittade ut sen igen ur viken..
    -Väldigt gullig!
    Ni verkar ha haft riktigt kul i NY! -Fränt! Visa bilder sen!:)
    Gulligt att ni kommenterar förresten! Vi blir glada!:):):)

    Stora kramar från oss!

    SvaraRadera
  4. Håller med Ronny, kan INTE bli för många bilder Angela!!!:) Jätteroligt att se hur ni har det juuu...:) känns så konstigt att ni är där...så lång borta...
    massa kramar till er ♥

    SvaraRadera
  5. Thanx friend! Till Seths stora förtret kanske jag ska fortsätta att lägga in bilder!:)
    kramar på dig! Miss u!

    SvaraRadera