Sidor

torsdag 23 januari 2014

Pionjärmöte!

Hej!
Härom lördagen hade vi pionjärmöte i församlingen!
Men bara 10 av 14 pionjärer kunde komma..

Väldigt trevligt med mat och efterrätt och liten överaskning!
Var och en fick en liten present


Dukat och klart!


Några av tjejerna sprang upp på balkongen så fort dom 
kom och passade på att ta lite fina kort på himlen!
Råkades vist sno ett kort av dom! (-Tack Vanessa! :-))
Cool himmel!!


Carmen Zenteno som bara var med på maten, kom 
och hade gjort halsband till alla tjejerna! Med örhängen! Jätte-fina!


Debora och Virginia visade upp sina presenter!


Det blev sillpancho till middag!
Zenobia och Dora hade förberett!
Jag stod för efterrätten var det tänkt men Virginia hade 
med sig sina choklad-cookies och Vanessa hade med 
sig nån annan efterrätt som jag inte minns
 namnet på så det blev sammanlagt 3 efterrätter!
Man kan ju säga att vi blev mätta!


Zenobia steker sina Sillpanchos som är utbankat kött
 med panering och Seth stod för Stekta ägg!
Han gör väldigt god stekta ägg!


Resultat: Den bästa sillpanchon som jag har smakat här..!
Bra gjort systrar!


Alla är glada och käkar på för fullt!




Louisa Guzman, hon längst till vänster slår alla rekord i vår församling!
Hon är 84 år och har varit pionjär i 47 år!!!!
Började så fort hon hade kommit med och har hållt på sen dess.. 
Tror det fanns ca 15-20 vittnen i Cochabamba när hon
 kom med och nu är det mer än 50 församlingar 
och över 6000 vittnen bara i denna staden!
-Coolt!



Present från Äldstekretsen..
Jag fick hjälpa till också!
Ganska fina paket om jag får säga det själv!!



Det vart en kalender 2014 och penna och bokmärke
 plus ett kompendium med lite goa grejer i!
Det fick jag också hjälpa till med!
Älskar sånt! :-)


På slutet blev det tävling i vem som var fetast! Luïc var övertygad 
om att han vann, men i verkligheten var det nog inte så..
*Propp-mätta!*

Kramar från oss till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar