Sidor

tisdag 23 april 2013

Sammankomst!:)

Hej igen!

Jag kanske ska lägga upp lite blder från vår sammankomst först innan jag börjar med resan till Brasilien..
-Som hittills är underbar! Hade lätt kunnat tänka mig och bo här. Dom har spansk församling också!
Det enda som är negativt är att portugisiskan är lite ful.. 
Liknar dålig pratad spanska..
Plus att det är lite svårt att fatta..
Nåväl.. Här kommer lite bilder från helgens sammankomst:


Här har vi en Angela, vår väldigt trevliga och duktiga franska familj från Frankrike och ett par från Tyskland!


Här har vi Coronilla där vi är. Detta är visserligen bakifrån men ändå..


På väg hem första dan.. Här är söte-Seth i baksätet på Oskars bil!


Och en Angela.. 


Och dom lyckliga 2!


Här har vi Oskar och Carmen och mitt blinda studie Magda som också var med dom båda dagarna!


2:a dagen.. Här har vi en fin cholita-syster som lirkar sig fram mellan raderna.. 
Hon har även det klassiska "jag drog inte ihop min pollera-kjol-ordentligt-så nu-ser-alla-min-underkjol-med-7-meter-tyg-öppningen"!
Jag vet inte varför dom har det så.. Måste vi ta reda på iallafall..
Många har också goa magar som ni ser på bilder.. :)


2 underbara vänner från Sacaba: Felicidad och Anna!


Och här har vi äldsta dop-kandidaten.. 94 år och rullstolsbunden. 
-De ni! Tror det var 7-8 bröder som hjälpte henne i och ur bassängen!
Hon var iallafall jätteglad!


Här är en liten bildsnutt.. 
Bl.a på teckenspråksförsamlingen när dom sjunger!
Det är lite häftigt!:)

Sammanlagt var vi ca 3000 på sammankomsten och det var bara halva Cochabamba!

Ja, det var lite om det.. 
Snart kommer mer bilder från vår Brasilien-resa som vi just nu befinner oss på!:)
Ha det gott allihopa, för det har vi!
Kramar från oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar