Sidor

måndag 11 februari 2013

Kretsvecka mm..

Hej på er alla goa glada!!

Vad har hänt den sista veckan.. Jo, vi har haft kretsvecka så det har varit full aktivitet!:)
Det har varit skoj!
Vad kan vi mer berätta..
Kretsis berättade lite nyheter:

Dom ska bygga nya översättningskontor på Quechua utan för Cochabamba i en mindre stad som heter Punata och där kommerdet att arbeta ca 40 persoer. Dom ska gör samma sak i La Paz, med där kommer dom översätta till Aymara, ett annat stort indianspråk här i Bolivia. 
Teckenspråks-församlingarna fortsätter att öka i Bolivia och nu verkar det som om det blir en egen Portugisisk församling här i Cochabamba! Det finns redan en i Santa Cruz och nu kommer dom nog ha alla möten själva! 

Han berättade också lite om vår hjälp-verksamhet.. Efter jordbävningen i Chile hade många hus blivit helt förstörda, men organisationen hade snabbt fixat med att bygga nya och på bara 3 månader hade man byggt 100 nya hus till våra vänner! 
De var ju bra!:)

Här hade vi vårt sista möte för tjänst på söndag morgonen! Fullt hus!:):


Vi hade kretsis å massa annat gott folk på lunch på fredagen och det var väldigt nice.. 
Vår kretsis är tysk men har bott i Bolivia i 25 år, och hans fru är från Santa Cruz!
-Väldigt trevliga!
 
I lördag var jag ute på promenad och såg den här fjärilen.. Eller om det är en mal! 
Säkert minst 15 cm  melan vingspetsarna!
-Cool! Den syntes knappt.. Hade den suttit på ett träd hade man aldrig sett den!
 

Idag och imorgon är det karneval (Carne para Baal, vilket betyder typ "kött åt Satan") här
och alla är stupfulla och kastar vatten, vattenballonger och annat på  varandra.. 
-Även på de som inte vill vara med.. -Tyvärr inte så roligt..
-Men det är över snart...

Idag var vi bjudna på lunch hos missionärena med Torgny och Helena.. 
Ett annat svenskt par var på besök hos från Samaypata.. (Nära Santa Cruz)
Väääääääääääääääääääldigt trevligt! Och väldigt god mat!
Så även om det är lite regnigt och just nu liknar svensk sommar så har vi det gott!!

Hoppas alla ni har det också!!
Kramar från oss till er alla!!

2 kommentarer:

  1. Hej. Har försökt kommentera men blir bara censurerad hela tiden=(
    Men nu har jag kommit på vad jag gjort för fel, fast det tänker jag inte berätta för då tror ni nog att jag har blonderat mig, men det har jag inte. Lite fler grå hårstrån men annars lika mörk som vanligt ;-)
    Skönt att ni har det bra o fullt upp. Här är också fullt upp fast m kanske lite annat, som sjukdomar, de går i ett.
    Det är många som skall vara hjälpisar i mars o även endel i april.

    Kram på er, ses snart ;-) Zarah

    SvaraRadera
  2. Men hej vår vän!
    Kul du kan kommentera nu..
    Det är oxå trevligt att du är lite blond bland..:)
    Då slipper jag ju känna mig så ensam!:)
    Tack för bilden på lillen!
    Hälsa familjen å massa kramar från oss!!!
    //Los Johanssons!

    SvaraRadera