Sidor

söndag 6 mars 2011

Lämna ALDRIG nått i värdefullt i bilen!

RÅNADE!!
Vem kunde tro det? !!
Vet inte riktigt var jag ska börja.. Har inte haft tid att skriva här för vi har haft lite extra jobb denna veckan och fixat lite saker med försäkringen och även fått köpa lite extra saker som nu helt plötsligt fattades..

Okey.. Vi åkte upp till La paz med Victor (Bolivia-Victor) och Gabby och lille Pablo och Viktor och Sanja! Bolivia-Victor hade fixat boende hos en väldigt trevlig famlij han känt typ hela sitt liv!! Det var massa strejker så vi kom inte upp till La Paz förrän lördagen vid 2-tiden! Då tog vi en lite shopping-runda! -Som tur var hittade vi inte så mycket.. På Söndagen åkte vi till Titicaca-sjön och tog en tur ut till Isa del sol! Very nice!

Då åkte vi med Viktor, Sanja och deras 2 kompisar från La Paz! Söta Paula och hennes bror Aaron!
Massa sol var det också!
Underbart!

Annars var det väldigt kallt i La Paz, men fantastiskt vackert! (Ska lägga in bilder strax så ni får se!!)
Hur som helst på måndagen så åkte Viktor och Sanja hem.. Verkar som allt gick fin-fint för dom!

Hur som helst så skulle vi åka hem vid 12.30 och åkte å kollade på lite med systern som vi bodde hos! Silvia! Hon ville gärna visa oss lite..

Det visade sig dock att vi inte fick plats på den bussen så Victor ringde och sa att vi skulle åka kl 15.00 istället.. Så då fick vi ju några timmar extra och Silvia ville gärna visa oss lite mer och hon var verkligen en toppen-guide!
Vi drog in till stan sen till den gamla delen som var fantastisk! Vi råkade dock parkera bilen på fel ställe med lite för mycket av vår packning i..
-Så dumt men ibland så tänker man inte bara..
När vi kom tillbaka från vår fantastiska guidade tur i gamla stan så var det ingen bil där..
Så så kan det gå till när man förlora 2 väskor och 2 ryggsäckar innehällande det mesta..

Så vänner och släktingar.. Jag säger som jag brukar säga i Sverige..:
-Lämna aldrig nått du vill ha kvar i bilen!
(Råkade dock glömma mina egna ord för en stund i La Paz!)

Men, men.. Man lär sig länge man lever.. Vi får klara oss utan vår dator nu tills vi kommer hem och kan köpa en ny! Tack å lov får vi låna Marias ett tag till, dessvärre lär jag inte se min favorit-jacka något mer.. Förlåt lillebror men din jack-present jag fick för säkert tio år sen, den bor nog i Peru eller nått och sitter fint på nån rånar-fjälla nu..!
Jag får väl hitta en ny.. :´(
-Snyft!
Men var inte oroliga vänner..
Nu kan vi ju köpa en ny dator när vi kommer hem till Sverige och jag får lite anledningar att gå i affärer och hitta lite nya saker.. Även om mobil-laddare och kamera-sladdar inte är mitt största intresse!
-Förhoppningsvis så får vi väl lite pengar tillbaka på försäkringen!
Det brukar ju alltid lösa sig med allt för oss!:)
Vi är glada att det inte var nått värre som hände!

Förutom bilen som försvann med alla våra grejer så var La Paz fantaskiskt.. Även om det också var fantastiskt kallt!

Det var lite av det som har hänt med oss den sista veckan!

Kramar på er alla!!




4 kommentarer:

  1. neeej, va tråkigt! hur kunde detta hända? ni som va så försiktiga..
    men är glad att ni mår bra!
    kan jag hjälpa till på nåt sätt?? saknare er!

    SvaraRadera
  2. We miss u 2!:)
    Nee.. behöver nog ingen hjälp.. Vi överlever men tackar som frågar!
    Kramar på dig!!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att ni blev bestulna. Och på så mycket. Men vad bra att ni ändå uppdaterar bloggen. Verkligen ledsen! Kram Sanja

    SvaraRadera
  4. Halloj Sanja!
    Jodå.. Uppdaterar bloggen hoppas vi att vi kan göra! Dom snodde ju inte vår kamera som tur var!!
    Kramar!

    SvaraRadera